Grafik Tasarım Nedir?
İletişim tasarımı olarak da bilinen grafik tasarım, görsel ve metinsel içerikle fikir ve deneyimlerin planlanması ve projelendirilmesi sanat ve uygulamasıdır. Alınan form, fiziksel veya sanal olabilir ve resimler, kelimeler veya grafikler içerebilir. Deneyim bir anda veya uzun bir süre içinde gerçekleşebilir. İş, tek bir posta pulu tasarımından ulusal posta sistemi sistemine kadar her ölçekte olabilir. Bir kerelik ya da sınırlı sayıda kitap ya da sergi tasarımı gibi az sayıda insan için ya da uluslararası haber kuruluşlarının birbirine bağlı dijital ve fiziksel içeriğinde olduğu gibi milyonlarca kişi tarafından görülebilir. Ticari, eğitimsel, kültürel veya politik herhangi bir amaç için de olabilir.
Anında yaşanacak tasarım, tanıması en kolay olanıdır. Tasarımcılar posterler, reklamlar, paketler ve diğer basılı materyallerin yanı sıra gazete ve dergiler için bilgi görselleştirmeleri ve grafikler üzerinde tip, biçim ve imaj düzenlemektedir.
Bu tarz bir tasarım genellikle illüstrasyon ile karıştırılır, ancak bir illüstratör bir fikre cevap olarak bir görüntü yaratırken ya da çizerken, bir tasarımcı bir fikri iletmek için şekilleri, fotoğrafları ve türünü birleştirir. Bunu anlamanın bir yolu, bir mobilya üreticisi ve bir iç mimar arasındaki farkı göz önüne almaktır. Biri belirli bir amaç için belirli bir nesneyi yapar, diğeri ise bir odanın tüm cisimlerinin ve yüzeylerinin, içinden geçen kişi için bir ortam yarattığını düşünür. İyi illüstratörler genellikle yetenekli tasarımcılar ve tam tersi, bu iki uygulama arasında ayrım yapmak zorlaşır.
Motion Graphics
Hareketli grafikler eşit şekilde önceden belirlenir ve üretilir, ancak bir filmin açılış kredileri veya bir gazete makalesinin bir bölümünü açıklayan çevrimiçi bir video gibi sabit bir zaman aralığında deneyimlenmesi gerekir. Bunlar genellikle görsel, küratörlük ve işaretleme seslerinin ötesine geçerek vektör grafiklerini, fotoğrafları ve videoları hareket ettirir. Hareketli grafikler ve videografi veya animasyon arasındaki fark, iki boyutlu grafik ve illüstrasyon arasındaki farkla aynıdır. Hareketli grafikler, animasyon, videografi ve tipografiyi iletişimsel bir amaç için birleştirir ve zamanla ve ekranın alanıyla bu kombinasyon tasarımı oluşturur.
Fiziksel veya dijital, kitap ve dergilerin, zaman içinde, okuyucunun deneyimin temposu ve dizisi üzerinde kontrol sahibi olduğu zamandan zevk alması istenir. Kitaplarda, içerik genellikle tasarımdan önce gelirken, dergilerde tasarım henüz yaratılmamış yazılı ve görsel içeriği öngören bir yapıdır. Bazı ticari web siteleri veya sergi katalogları, bu kategoriye de uygun değildir, aynı şekilde değişmeyen bilgileri gösteren dijital veya fiziksel müze sergileri de vardır. Tümü, zamanın önceden düşünüldüğü önerilen bir sırayla içeriğe sahiptir, ancak kullanıcı veya okuyucu kendi yolunu kendi malzemesinden bulur.
Birçok tasarımcı, zamanla deneyimlenmesi gereken, ancak nesnelerin oluşturulmasına bağlı olmayan sistemler de üretir. Çevresel grafiklerin bir biçimi olan Wayinging, binalarda veya parklar ya da otoyollar gibi açık alanlarda uygulanan markalama ve tabela anlamına gelir. Yol işaretindeki her işaret ya da sembol bir tasarım eseri olsa da, insanların bulundukları yerin karakterini muhafaza ederken insanların gezinmesine yardımcı olan daha büyük bir sistem oluştururlar. Sistemin tasarımı – tüm bu parçalar arasındaki ilişkiler – tasarımcının en büyük değeri getirdiği yerdir.
Daha büyük çevresel grafik kategorisi, bir kişiyi bir mekana bağlayan, dinamik ekranlar, didaktik tip ve görüntülerle ve yaratıcı kaplamalarla genişleyen ve örtüşen tüm tasarımları içerir. Gelen ve giden uçuşları gösteren terminallerin bir duvarı, hisse senedi fiyatlarını gösteren bir binanın cephesinde bir dijital ekran, bir bina lobisinde ilham verici bir alıntı ve tarihi bir mekân ya da simgesel yapıyı anlatan bir afiş, çevresel grafiklerin örnekleridir.
Markalaşma gibi, markalaşma, ticari bir kartın, bir işaretin, bir logonun veya bir reklamın, ticari bir ticari markanın tüm eserlerini görsel bir sistemde bir araya getiriyor. Zamanla deneyimlenenler tasarım çalışmasıdır. Diğer bölümleri göz önünde bulundurmadan veya hedef müşterinin markayla ilk nasıl karşılaşacağını düşünmeden ve sonra bu marka ile zaman içinde bir ilişki geliştirmeden hiçbir parça yaratılmaz. Yirminci yüzyılda, bir tüketicinin bir marka için genellikle birkaç temas noktası vardı. Örneğin, bir yerlere uçacak olursanız, biletinizdeki uçakta, kapıda, uçakta, uçuş görevlilerinin üniformalarında ve uçaktaki çeşitli basılı eşyalarda, battaniyeler gibi ifadeler görürsünüz. peçete veya uçuş dergileri. Belki bir baskı veya televizyon reklamı görürdünüz. Bugün, deneyiminiz yine de bu öğelerin tümünü içeriyor, ancak şimdi havalimanına varmadan önce, biletinizi havayolu şirketinin web sitesinde satın aldığınızda ve bir e-posta onayı aldığınızda başlıyor ve gemideki güvenlik videosu ve etkileşimli seçeneklere geçiyor. . Hedefinize ulaştıktan sonra, seyahatinizdeki deneyimlerinizi soran veya sizi markayla daha fazla etkileşim kurmaya davet eden e-posta yoluyla da takip edebilirsiniz. Temas noktalarının bu genişlemesi hemen hemen her ortamla çakışıyor ve müşteriyle daha uzun bir etkileşim alanı içerisindedir.
Tasarımcılar, içeriğin güncellendiği anda değiştiği etkileşimli tasarımların yanı sıra, insanların birçok bilgiyi gezinmesine yardımcı olan ekran arayüzlerinden de sorumludur. Etkileşim tasarımı, başka bir düşünce ekleyerek kendisini diğer tasarım türlerinden ayırır: izleyicinin veya kullanıcının eylemlerine yanıt vermek. Web ve mobil cihazlar için görsel tasarım, yayınlanmak üzere web siteleri ve mobil uygulamalar dahil olmak üzere en somut örnek. Bazı dijital tasarım, hem görsel hem de etkileşimli olmayan arayüzler yaratarak, veri görselleştirme olarak da bilinen hızlı değişen akış bilgilerinin sunumunu içerir. Ürün tasarımı, pazara sunulabilecek dijital hizmetler, araçlar veya platformlar olan dijital ürünlerin tasarımını ifade eder. Bu terim kafa karıştırıcıdır çünkü birkaç yıldır “ürün tasarımı” sadece radyolar, banklar ve bisikletler gibi endüstriyel olarak üretilen fiziksel parçalara atıfta bulunmuş ve “endüstriyel tasarım” ile birbirinin yerine kullanılmıştır. Yazılım tasarımı ile ilgili olarak, ürün tasarımı hem nasıl Bilgisayarlar, insanların bilgisayarlarla nasıl etkileştiğini olduğu kadar, bilgiyi işler, sıralar ve görüntüler. Birçok şirket ve onlar için çalışan tasarımcılar, ürünlerinin dünya çapında çok sayıda insan tarafından kullanılmasını hedefler; bu nedenle, çoğunlukla yaygın olarak kabul edilmiş tasarım kalıplarına ve metaforlara güvenirler ve estetik ifadeye göre kullanılabilirliği ve işlevselliği önceliklendirirler. Büyük veya karmaşık projeler için, farklı tasarımcılar kullanıcı arayüzünde (UI) çalışabilir, bu da kullanıcının şu anda gördüğü şeylerin etki ve düzenini ve kullanıcı deneyimini (UX) veya kullanıcıların zaman içindeki toplam deneyimini ifade eder. Web sitelerinde veya mobil uygulamalarda gezinirken.
Bir tasarımcının çalıştığı bağlamın ölçeğine bağlı olarak, çalışma, bir yıl boyunca bu şeylerin birini, bazılarını veya tümünü içerebilir. Daha büyük şirketler, ajanslar, ekipler veya stüdyolar bir dizi uzman istihdam edebilirken, daha küçük stüdyoların ve grupların uzman kişiler olmasa da, birden fazla alanda yetenekli olması gerekebilir. Daha üst düzey yaratıcı yön veya yönetim pozisyonları genellikle tasarımdaki temel yeterliliğin ötesinde en az iki ek alanda uzmanlık gerektirir: alan uzmanlığı (belirli bir iş sektöründe neler olduğunu bilmek) ve takım yönetimi veya müşteri ilişkileri konusunda daha fazla bilgi ve deneyim. Tasarımda bir işe sahip olmak sadece bir alanda bilgi gerektirirken, tasarımda bir kariyere sahip olmak, birden fazla ortamda ve tasarım sürecinin birden fazla alanında uzmanlık gerektirir.
Grafik tasarım hakkında daha detaylı bilgi almak için; http://cihanbuyukakkas.com/grafik-tasarim/
Grafik tasarım hakkında destek almak için; http://cihanbuyukakkas.com/iletisim/
Çok güzel açıklamışsınız. Üniversite projemde oldukça verimli oldu. Çok teşekkürler.